Monday, February 6, 2012

system


က်မသည္ ဤအိမ္တြင္ သမီးလတ္ျဖစ္၏။ တစ္ေန႔ က်မ စာဖတ္ေနသည္။ အစ္ကုိၾကီးက အငယ္ဆုံးေမာင္ေလးကို စာသင္ျပေပးေနသည္။ အစ္ကိုၾကီးသည္ တစ္ခါ တစ္ခါ သူျဖစ္ေစခ်င္သလို ျဖစ္မလာေသာအခါ ေမာင္ေလးကို ဆူသည္။ ေမာင္ေလးက အတြန္႔တက္သည္။ အစ္ကိုၾကီးက ေမာင္ေလးကို စိတ္တိုစြာ ေအာ္ေငါက္သည္။ က်မ ေမာင္ေလးႏွင့္ အတန္းမတူ သည့္အတြက္ မသိမသာ နားေထာင္ေနလိုက္သည္။ အစ္ကိုၾကီးႏွင့္ ေမာင္ေလး၏ စာက်က္၀ိုင္းတြင္မပါ၀င္ေတာ့။ သို႔ေသာ္ ျမင္ေနၾကားေနရသည္။
အိမ္ေရွ႕ခန္းမွ ေဖေဖက ညီအစ္ကို နွစ္ေယာက္အေျခအေနကို ျမင္ေနရသည္။ ေျပာစကားေျပာသံေတြ ၾကားေနရသည္။ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္၏ စာက်က္၀ိုင္းသည္ တစ္ျဖည္းျဖည္း ဆူညံလာသည္။
အိမ္ေရွ႕ခန္းမွ အေဖ မေနနိုင္ေတာ့ သားႏွစ္ေယာက္စာက်က္၀ိုင္းသို႔ ေရာက္လာသည္။ အေဖက အစ္ကိုၾကီးကိုေျပာသည္။
'' ဘယ္လိုျဖစ္ေနတာလည္း သားၾကီးရဲ႕''
'' ညီေလးက သားခိုင္းတဲ့အတိုင္း မလုပ္ဘူး ေဖၾကီးရဲ႕ ဒါေၾကာင့္ ဆူေနတာ"
''ေအာ္ သားငယ္က စာမလုိက္နာနိုင္တာလား''
'' အဲလိုလည္းမဟုတ္ဖူး ေဖေဖရ ေက်ာင္းက ဆရာမ ခိုင္းတဲ့အတိုင္း သူက မလုပ္ဘူး သူ႕ ဟာသူ ဟိုႀကံ ဒီႀကံ နဲ႔ သား ျပတာကိုလည္း စိတ္မ၀င္စားဘူး''
'' ဟ အဲဒါေကာင္းတာေပါ့သားရဲ႕ ဆရာမခိုင္းတဲ့အတိုင္း မလုပ္ဘူးဆိုတာက သူ အျခားနည္းလမ္းကို စဥ္းစားမိလုိ႔ ျဖစ္မွာေပါ့ သူဘယ္လိုလုပ္မလည္း ဆိုတာကို အရင္ေစာင့္ၾကည့္ေလ မွားၿပီဆိုမွ မွန္ကန္တဲ့နည္းစနစ္ကိုေျပာေပါ့၊ သားရဲ႕ ဆရာမ သင္တဲ့အတိုင္း မလုပ္ရဘူးလို႔ မဆိုလိုဘူးကြယ္ ဆရာသင္တာထက္ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး စဥ္းစားတာပိုေကာင္းတာေပါ့ သူက ဆရာမ သင္တာ မွားတယ္လို႔ေျပာလို႔လား'' ''အဲလိုလည္းမဟုတ္ဖူးေဖၾကီးရ'' '' ကဲ .. ဒီလိုဆို သားကို ေဖၾကီးေမးမယ္ သားေျဖပါဦး'' ဟုတ္ ေဖၾကီး ''
ေဖၾကီးသည္ ၀ိုက္ဘုတ္ တြင္ ဂဏန္းမ်ားေရးၿပီးေပါင္းခိုင္းေတာ့သည္။'' ကဲ သား ဒီဟာေတြ ေပါင္းၾကည့္ပါဦး
5+1= 4+2= 3+3= ဒါေတြရဲ႕ အေပါင္းရလဒ္ဟာ ဘာျဖစ္မလည္း '' ဟာ ေဖေဖကလည္း လြယ္လြယ္ေလးပါ ဒီေလာက္ေတာ့'' ''ကဲဟုတ္ပါၿပီ ဒါဆိုရင္ ဒီ 6 ရဖို႔ ေပါင္းတဲ့ ဂဏန္းကုန္ၿပီလား'' '' အင္း က်န္ေသးတယ္ ေဖၾကီး'' '' ကဲေျပာပါဦး'' '' 6+0= ဒါလည္း 6 ရတယ္ေဖၾကီး'' ''ဟုတ္တာေပါ့ ကဲ ထားပါေတာ့ အျခားနည္းနဲ႔ ၆ ျဖစ္ေအာင္ ၾကံစမ္းပါဦး'' ''အင္း သား မစဥ္းစားတတ္ေတာ့ဘူး'' ''ထပ္ၿပီးစဥ္းစားပါဦး'' ''ရေတာ့ဘူး ေဖၾကီးရဲ႕ 6 ဂဏန္းအတြက္ ဒါေတြကုန္ၿပီ'' ေသခ်ာပီေနာ္ ေသခ်ာရင္ ေဖၾကီးေျပာမယ္ ကဲ ဒါဆို တစ္ဆယ္ထဲ ေလးနုတ္ရင္ဘယ္ေလာက္လဲ'' ''ဟာ ေဖၾကီးကလည္း ဒါက အနုတ္ေလ သားက အေပါင္းေျပာေနတာ'' ဒါေပါ့ သားေျပာေတာ့ 6 ဂဏန္းရဖို႔ ဒါပဲဆို'' ''ဟုတ္ကဲ့ေဖၾကီး ရွင္းေအာင္ေျပာပါဦး'' '' ေအး ေျပာမယ္ နားေထာင္ ခုနက သားေျပာတဲ့နည္းေတြက system ပဲ အဲဒီအေပၚမွာ အေသၾကီး မွတ္မထားဖို႔ေျပာခ်င္တာ သားၾကီးက ညီေလးကို သားၾကီးသင္တဲ့အတိုင္း မလုပ္လို႔ စိတ္ဆိုးေအာ္ေငါက္တယ္၊ ဆရာမသင္တဲ့အတိုင္း မလုပ္လို႔ စိတ္တိုတယ္၊ သားငယ္က သူနည္းသူ႕ဟန္နဲ႔ သူ ႀကံစည္တယ္၊ အဲလို ႀကံစည္စိတ္ကူးမႈရွိတာ သားက အားေပးရမွာ မဆူရဘူး ၾကက္တူေရြးစာၾကက္မလုပ္ခိုင္းရဘူး သူနည္း သူ႕ဟန္နဲ႔ သူ ေျဖရွင္းလို႔မရမွ သားက မွန္ကန္တဲ့ နည္းစနစ္ကိုေျပာျပရမွာ စစခ်င္းပဲ ရွိေသးတယ္ ဒီဟာမွားတယ္ ဆိုတာမ်ဳိးမလုပ္ရဘူး ဟုတ္လား ေဖၾကီးေျပာခ်င္တာ အဲဒါပဲ သားကိုမွားတယ္ လို႔ မေျပာဘူး၊ သားငယ္လုပ္တာလည္း မွန္တယ္ လို႔မေျပာဘူး၊ ေဖၾကီးလိုခ်င္တာက ဘယ္အရာမဆို ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႕ စဥ္းစားမႈမ်ဳိးရေအာင္ ေတြးေခၚတတ္ေအာင္သားကသင္ေပးရမွာ ဟုတ္လား'' ''ဟုတ္သားသေဘာေပါက္ပါၿပီေဖၾကီး ''
ဤသို႔ျဖင့္ က်မျမင္ေတြ႕ေနရေသာ အစ္ကိုၾကီးႏွင့္ ေမာင္ေလးတို႔၏ ၿငင္းခုံမႈသည္ အသံတိတ္သြားေလေတာ့သည္။ ။

No comments:

Post a Comment